Hoe ik de youtube en blog wereld ontdekte

IMG_2763.JPG

Ik vond dat het weer eens tijd werd voor een persoonlijker artikel dus vandaag vertel ik hoe ik erachter kwam dat mensen buiten muziek/liedjes ook andere filmpjes op youtube plaatsten.

Volgens mij had ik in groep 7 een project waarbij je van iets ouds wat je al had iets nieuws moest maken, recyclen dus. In die tijd wilde ik nog dolgraag modeontwerpster worden dus ik wilde sowieso iets van kleding maken. Ik kon niet naaien dus zocht ik bij google op, shirt maken zonder naaien, of iets vergelijkbaars. Ik kon niets vinden en ik dacht, misschien staat er wel op youtube een filmpje over hoe je een shirt maakt. En ja hoor, Serena van BeautylabNL had daar een filmpje over. Ik vond haar filmpje erg leuk dus ik keek of ze ook andere filmpjes had. Natuurlijk had ze die dus ik ging er natuurlijk een paar verder kijken. Naast zowat elke video stond er een video van Mascha aanbevolen dus op een gegeven moment ging ik die ook maar kijken. Zo kwam ik achter de hele youtube wereld. Ik wist in het begin wel dat de meesten ook een blog hadden maar dit leek mij nooit interessant. Tot ongeveer anderhalf jaar geleden, toen ging ik ook alle blogs lezen. In tegenstelling totdat ik had verwacht vond ik dit ook gewoon leuk dus las ik er steeds meer.

Later kreeg ik elke keer dat ik een video of blogpost las ineens heel veel inspiratie, maar ik wist totaal niet wat ik er mee moest. Ik vroeg toen aan mijn moeder of ik samen met mijn nichtje een youtube kanaal mocht maar dit mocht niet. Ik bleef maar zitten met die vloedgolven van inspiratie en uiteindelijk kwam ik samen met ZoĆ« midden in de aardrijkskunde les op het idee om een blog te starten. Dat hebben we uiteindelijk gedaan maar verder vertel ik niet meer, want volgens mij staat de rest ook in ‘mijn blogverhaal’.

X Donna

Geef een reactie

