Ik heb een spiegelreflex camera!

IMG_7817

Na een paar maanden hard sparen en door een deel van mijn verjaardagscadeau alvast te innen ;), heb ik dan eindelijk een spiegelreflex camera kunnen kopen! Meer info over mijn camera, waar ik hem heb gekocht en mijn eerste foto’s ermee kun je lezen in dit artikel.

Welke camera ik heb

Ik heb gekozen voor de Canon EOS 700D. Hij heeft geen wifi voor de mensen die het willen weten maar wel touchscreen. Voor meer informatie zal je dit artikel maar even moeten lezen ;). Klik hier voor de link naar de pagina van de Canon EOS 700D, je vindt hier waarschijnlijk nog net iets meer informatie als ik geef, een paar productvideo’s en nog meer reviews van andere mensen

De doos & welke dingen je bij de camera krijgt

IMG_7761

IMG_7763

FullSizeRender

Op de foto hierboven zie je wat er in de kit zit die ik heb gekocht.   Linksonder: De body van de camera     Linksboven: De strap zodat je hem om je nek kunt dragen     midden-boven: de oplader van de accu.     midden- onder: De standaard kit-lens van 18-55mm.     rechtsboven: het draadje van de oplader (klinkt goed dit, het draadje ;))     rechtsonder: Kabeltje waarmee je de camera op je laptop/computer aansluit

Er zit ook een handleiding bij en een cd’tje, als je het cd’tje in je laptop/computer doet worden er een paar gratis bewerkingsprogramma’s gedownload.

De lens

IMG_7786

IMG_7787

IMG_7788

IMG_7789

Zoals ik al eerder zei heb ik de standaard kit-lens: EF-S 18-55mm, je kan hier goed mee inzoomen en de kwaliteit van de foto gaat hier helemaal niet van achteruit, wat bij bijvoorbeeld je mobiel wel van geval is.

De body

IMG_7792

IMG_7793

IMG_7797

De body is kort gezegd gewoon de camera zelf, dus zonder lens. Zonder lens kan je volgens mij geen foto’s maken, maar dit weet ik niet zeker! Je kan dit beter navragen bij iemand die al langer werkt met camera’s ;).

IMG_7799

IMG_7800

Zoals je op de foto’s hierboven ziet kan je het schermpje draaien. Perfect voor youtube video’s dus maar ook handig als je de camera hoog in de lucht steekt om ergens een foto van te nemen, je kan dan het schermpje een beetje kantelen zodat je wel ziet waar je een foto van maakt. Ook heeft de camera touchscreen.

IMG_7801

Dit is de body vanaf de bovenkant.

IMG_7802

Hier een foto waarbij eigenlijk bijna alle knopjes van de camera te zien zijn.

IMG_7807

Aan de zijkant heb je 2 rubberen stukjes die je weg kunt halen, zodat je er een kabel op kunt aansluiten. Links kan je een microfoon aansluiten (je kan ook nog iets anders aansluiten maar ik weet niet waar dat voor is) en rechts zit een aansluiting voor het kabeltje van je laptop en ook nog een aansluiting voor als je hem op de tv wilt aansluiten.

IMG_7808

De Camera (met lens deze keer )

IMG_7811

IMG_7813

IMG_7814

IMG_7827

De foto’s die ik tot nu toe heb gemaakt

IMG_0013

IMG_0015

IMG_0016

De 3 foto’s die je hierboven ziet zijn bewerkt met één van de programma’s van het cd’tje.

IMG_0021

IMG_0024

IMG_0026

IMG_0052

IMG_0055

IMG_0072

IMG_0078

De foto’s die ik tot nu toe heb genomen waren vooral om te oefenen. Ik moet bepaalde dingen nog steeds een beetje uitvogelen maar het gaat steeds beter!

Waar heb ik mijn camera gekocht?

Ik heb mijn camera bij de superstore in Den Haag van Kamera Express gekocht. Daar was hij zowat €100 goedkoper als bij andere winkels. Ik heb ook een camera tas gekocht, maar die hadden ze daar op het moment niet op voorraad, dus krijg ik die over een paar dagen opgestuurd :). Klik hier voor de camera.

Ik heb een 16 gb sd-kaart gekocht bij Bol.com. Klik hier voor de sd-kaart.

Als iemand nog vragen heeft over de camera laat ze dan achter in de reacties <3.

X Donna

2 gedachten over “Ik heb een spiegelreflex camera!

Geef een reactie

